Tofaş, yenilikçi ürünler ve katma değerli projeler geliştirmek amacıyla bilgi ve teknolojiye sürekli yatırım yapmaktadır.

Tofaş Ar-Ge, dünyanın her bölgesinde müşteri ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılayan, heyecan verici araçlar ve teknolojiler üretmeyi hedefleyerek çalışmaktadır.

Tofaş Ar-Ge’nin bu vizyon kapsamında oluşturduğu stratejik hedefleri arasında;

- FCA Ar-Ge’nin Avrupa ve Orta Doğu Bölgesi’nde geliştirmeyi planladığı ürünlerin tasarım sürecinde yer almak,

- Müşteri değeri yaratmak için üretim ve ileri ürün teknolojileri geliştirmek,

- Türkiye’de ortak tasarımcılar ile mühendislik firmalarının gelişimini sağlamak yer almaktadır.

Tarihçe
2017
Fiat Motor Sporları ekibi tarafından kullanılan Egea Racing modellerinin geliştirme çalışmaları Tofaş Ar-Ge’de yürütülmeye başlandı.
2016
- Fiat Egea Hatchback ve Station Wagon modelleri 2016 yılı içerisinde banttan indirildi. Modeller “Tipo” adıyla dünya pazarlarına sunuldu.
- Egea Projesi’nin Sedan modeli Dodge Neon adıyla Meksika pazarına sunuldu.
2015
Egea ailesinin ilk modeli Fiat Egea Sedan, 2015 yılının son çeyreğinde pazara sunuldu.
2014
- Doblo modelinin yeni versiyonu RAM markası altında ve Promaster City adıyla Kuzey Amerika pazarları için de geliştirildi. Türkiye ve farklı dünya pazarlarını hedef alan yeni binek araç ve bu araca ait yeni bir platform geliştirme çalışması Tofaş Ar-Ge tarafından yürütüldü.
- Tofaş ArGe Merkezi 2014-2015 yıllarında Egea markasıyla Sedan, Hatchback ve Station Wagon ürün geliştirme projelerini yürüttü. Fikri mülkiyet hakları Tofaş’a ait olan ve Tofaş ArGe sorumluluğunda geliştirilen bu yeni modeller için yapılan yatırım, Türkiye otomotiv sektörü tarihindeki en büyük yatırımlardan biri olarak dikkat çekti.
2012
Tofaş’ın çoklu marka projesi kapsamında Yeni Fiat Doblo platformunda geliştirilerek üretilen Opel Combo, Avrupa başta olmak üzere pek çok pazarda satışa sunuldu.
2008
Yeni Ar-Ge binası açıldı.
2007
- Tofaş’ta 2005 yılında çalışmalarına başlanan Fiat Linea’nın dünya lansmanı İstanbul’da yapıldı.
- Fiat için Fiorino modelini içeren MiniCargo modellerinin üretimine başlandı.
2006
Doblò güncellenmesinde ürün geliştirme faaliyetlerini Tofaş yürüttü. Böylece aracın fikri ve sınai mülkiyet hakları Tofaş’a ait oldu.
2005
Fiat, PSA Peugeot, Citroen ve Tofaş, mülkiyet hakları tamamıyla Tofaş’a ait yeni bir hafif ticari araç olan MiniCargo modelinin geliştirilmesi ve üretimi konusunda anlaşma imzalandı. Bu başarı, Türk otomotiv sanayinde bir ilk olma özelliğini taşıdı.
2002
Palio ve Palio Weekend modelleri yenilendi. Siena modeli üretimden kaldırılarak yerine Albea üretimi başladı. Albea projesiyle ilk kez yeni ürün prototipi geliştirildi; model daha sonra Fiat’ın küresel üretim yelpazesine dahil oldu ve farklı ülkelerdeki Fiat işletmelerinde üretime alındı.
2000
Üretimine başlanan Fiat Doblò, Türkiye otomotiv pazarında kendi segmentini yarattı. Tofaş çalışanları, üretim hazırlığı aşamasında ilk kez doğrudan yer aldı.
1999
Marea ve Brava modellerinin üretimine başlandı.
1998
Tofaş’ta Ar-Ge organizasyonu 1998 yılının Aralık ayında kuruldu.
1994
Tofaş Palio, Palio Weekend, Siena modellerinin üretimine başlayarak, “küresel” otomobil projesine dahil oldu ve böylelikle dünya çapında tedarik zinciri yönetimine başladı.

Patentler

Tofaş Ar-Ge, katma değer sağlayan yeni projeler ve yenilikçi fikirlerle patent başvuru sayısını her yıl artırmayı hedefliyor. Tofaş Ar-Ge Merkezi tarafından yürütülen yenilikçi çalışmalar sonucunda, 2017 yılında 55 adet yeni patent başvurusu gerçekleştirilmiştir.

2017 yılında 55 adet yeni patent başvurusu
Tarihçe

1994 yılında kurulan Tofaş Ar-Ge Merkezi; teknolojik üstünlüklerinin yanı sıra, yenilikçi mühendislik tasarım detaylarıyla da öne çıkan binek ve ticari araçlar geliştirerek ülke ekonomisine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Araç geliştirme sahasında Avrupa’yla rekabet edebilir seviyede bir altyapı oluşturan Tofaş Ar-Ge Merkezi, 2008 yılı itibarıyla Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından Ar-Ge Merkezi olarak tescil edilmiştir.

FCA’nın Avrupa
pazarlarına hizmet veren İtalya dışındaki tek Ar-Ge merkezi
550
Çalışan
18.000 m2 ’lik
Laboratuvar ve Ofis Alanı

Tofaş Ar-Ge Merkezi, 2005-2007 yılları arasında Fiat ve PSA markaları için geliştirilen Mini Cargo projesinin sorumluluğunu üstlenerek Ar-Ge yetkinliğini artırma konusunda önemli bir ivme yakalamıştır. Daha sonra Yeni Doblò’nun Opel, Vauxhall ve Dodge Ram markaları için de geliştirilmesi, Tofaş’ın altı farklı markaya üretim yapmasını sağlayarak ihracatının artmasında önemli rol oynamıştır.

Tofaş Ar-Ge Merkezi 2014-2015 yıllarında ise Egea markasıyla Sedan, Hatchback Ve Station Wagon ürün geliştirme projelerini yürütmüştür. Tofaş Ar-Ge sorumluluğunda geliştirilerek üretilen yeni modeller için yapılan 1 milyar ABD doları tutarında yatırım, Türkiye otomotiv sektörü tarihindeki en büyük ürün yatırımlarından biridir. İlk model Egea Sedan, 2015 yılında, Hatchback Ve Station Wagon modelleri ise 2016 yılında pazara sunulmuştur.

Tofaş Ar-Ge Merkezi’nde 2017 yılına kadar araç konsepti, stil, gövde, iç tasarım, süspansiyon, motor, emisyon, titreşim ve akustik alanlarında tamamlanan tasarım ve test altyapı yatırımları, 45 milyon euronun üzerine çıkmıştır.